Podczas Paris Air Show firma De Havilland Canada ogłosiła wprowadzenie na rynek samolotu DHC-6 Twin Otter® Classic 300-G™ podpisując umowy zakupu na kilkanaście samolotów.
Od ponad 50 lat DHC-6 Twin Otter jest najbardziej niezawodnym i wszechstronnym samolotem w swojej klasie. Po szeroko zakrojonych konsultacjach z klientami firma De Havilland Canada ogłasza nową wersję tej maszyny. Classic 300-G to piąta generacja samolotów Twin Otter, dołączająca do obecnej Serii 400. Wszystkie DHC-6 Twin Otter mogą przewozić pasażerów, VIP-ów, ładunki, wykonywać misje ewakuacji medycznej, a także specjalne. Po zamontowaniu pływaków amfibijnych samoloty te płynnie przemieszczają się między utwardzonymi powierzchniami a obszarami lądowania na wodzie.
- Od ponad 50 lat DHC-6 Twin Otter jest najbardziej niezawodnym i wszechstronnym samolotem w swojej klasie. Po szeroko zakrojonych konsultacjach z naszymi klientami, jesteśmy gotowi i dumni, aby przenieść ten kultowy samolot na nowe wyżyny dzięki nowemu DHC-6 Twin Otter Classic 300-G - powiedział Brian Chafe, dyrektor generalny De Havilland Canada.
DHC-6 Twin Otter Classic 300-G ma posiadać maksymalną masę startową 5670 kg i maksymalną masę do lądowania 5579 kg. Zasięg samolotu z ładunkiem o masie 1972 kg wyniesie 185 km, a z ładunkiem o masie 1736 kg — 463 km. Maksymalny zasięg samolotu (z pełnymi zbiornikami paliwa i 1030 kg ładunku) to 1322 km , a zasięg bez ładunku — 1452 km. We wszystkich przypadkach w standardowych zbiornikach paliwa ma pozostać rezerwa na 45 min lotu.
Samolot Twin Otter napędzają dwa silniki Pratt & Whitney PT6A-27 (opcja zwykła) lub PT6A-34 (dla wersji, którą producent określa jako do zadań ekstremalnych).
- Dzięki temu samemu wytrzymałemu płatowcowi, napędzanemu silnikami Pratt & Whitney, lżejszy Classic 300-G zapewni naszym klientom zwiększony zasięg ładowności i niższe koszty operacyjne. Wraz z całkowicie nowym wnętrzem kabiny i kabiną załogi z w pełni zintegrowanym pakietem awioniki Garmin G1000® NXi - dodał Chafe.
Długość startu na przeszkodę o wysokości 15 m wynosić ma 454 m, a długość lądowania znad przeszkody o wysokości 15 m — 460 m. Dystans do przyziemienia do całkowitego zatrzymania szacowany jest na 675 m.
- De Havilland Canada nadal kształtuje lotnictwo dzięki innowacyjnym samolotom użytkowym i jesteśmy dumni, że możemy zaoferować naszą zintegrowaną kabinę pilota G1000 NXi z najnowszą wersją kultowego DHC-6 Twin Otter. G1000 NXi wniesie do samolotu Classic 300-G łączność bezprzewodową w kokpicie, lepszą świadomość sytuacyjną oraz w pełni zintegrowanego autopilota GFC™ 700 - powiedział Carl Wolf, wiceprezes Garmin ds. sprzedaży i marketingu.
Ponieważ De Havilland Canada nadal rozwija swoją działalność w kanadyjskim przemyśle lotniczym, wprowadzenie na rynek samolotu DHC-6 Twin Otter Classic 300-G wzmocni lokalną gospodarkę, tworząc odpowiednio 80 i 91 stałych miejsc pracy w Calgary w Albercie i Victorii w Kolumbii Brytyjskiej.
W swojej prawie 100-letniej historii firma De Havilland Canada dostarczyła ponad 5 tys. samolotów.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.